2009. július 3., péntek

Íme a várva várt Prototype.....

Igen....nagyon régen írtam,mindenkitől sorry...
De itt egy új szupcsi (:D) game,amiről hiba lenne nem írni...hát
Íme...

PROTOTYPE:
Kiadó:Activision
Fejlesztő:Radical
Platform:Pc,Ps3,X360
Megjelenés:2009.jun.12.
Multiplayer:nincs

--A játék amiben nincs moralizálás,nem lehetsz jó,csak a túlélés számít,mégha mindenki más belehal is.--

Nincsenek emlékei,de gyanúsan nem ilyennek kellene lennie egy amerikai nagyvárosnak.Egyes negyedekben a hadsereg tankjai és helikopterei cirkálnak,máshol vörös,négykézláb mászkáló,brutális mutáns lények öldösik a lakosságot.Neki azonban nincs félnivalója egyiktől sem.A múltja kiderítése érdekében számtalanszor kerül összeütközésbe mindkét társasággal,de esélyük sincs ellene.
Felhőkarcolókon szökell át,folyamatosan fejlődő harci képességeinek és fegyvereinek hála pedig a csoportosan támadó elit kommandónak de a harckocsiknak és a nagyobb mutánsoknak sincs semmi esélyük ellene!
Netán ha a hadsereg légi csapással próbálkozik,fanyar mosollyal az arcán,felkap pár útjába eső kamiont,és velük tisztítja meg az égboltot.
Persze át is vehetné az irányítást,akármelyik harci jármű fölött,de abban mi a poén,ha egyszer a pengéivel és a karmaival is ugyanolyan hatékony pusztításra képes.Génorzóként bárki külsejét,és képességét felhasználhatja,így ha egy durván védett erődítménybe kell éppen behatolni,elég csak egy oda passzoló álcát magára öltenie,és már bent is van.Horror az alternatív New Yorkban:

Mivel a nagy fejlesztők és kiadók rájöttek,hogy a GTA-k nyomába érni egyszerűen képtelenség,bármilyen nagyvárosban játszódó,teljesen bejárható óriási területeket ígérő gengszter szimulátorban,inkább próbáltak alternatív irányokba elmenni.
A Prototype minden tekintetben igen nagy hasonlóságot mutat Infamousszel(egyben a Crackdownnal is),de mégis teljesen más hangulatú a game.
A harcrendszere is nagyban eltér.
Míg az Infamous inkább Sci-fi elemekkel keverte a városi szabadságot,addig a Prototype inkább enyhén horrorisztikusra sikerült és inkább a közelharcra koncentrál.

A háttér szerint egy alternatív jövőben járunk,ahol az USA-t gyilkos vírustámadás éri.A mutáns sejteket egy New York-i metróállomáson engedik szabadon,és ezek szisztematikusan kezdik emészteni,és megfertőzni a város lakosságát.
Hadiállapotot hirdetnek,az utakon megjelennek a tankok,az égen pedig a helikopterek,és az egész városon úrrá lesz a félelem,és a pánik.
Ebben a környezetben tér magához egy laborban főhősünk,Alex Mercer,
aki ébredésekor azt sem tudja ,ki ő és hogyan került oda.
De nem kell sok idő,hogy felfedezze a magában rejlő emberfeletti erőt és a szuperhősöket megszégyenítő képességeket.
Elindul hát,hogy végül fényt derítsen egy mindent átszövő összeesküvésre,saját kilétére és hogy megtisztítsa New Yorkot a mutánsoktól.
Mindezt egy döbbenetesen akciódús,és kidolgozott intro meséli el.
A kiindulási pont kicsit klisés,de egyáltalán nem rossz.A küldetések között többnyire csak monoton párbeszédek folynak,néha 1-2 érdekes dologgal,de semmi olyan lényeges,amit pár nap múlva ne felejtenénk el.Szabadság...........Szeretem.............(:D)

Már a játék kezdeti szakaszában,kidomborodik a Prototype számos tényleg lehengerlő tulajdonsága.(Azért mégsem volt hiába a közel 4 éves fejlesztés)
Alex bár a GTA-s Nicoval ellentétben nem pattanhat be a város bármely autójába,de erre nincs is szükség.
Öles ugrásaival villámgyorsan szeli a város utcáit,1-1 nagyobb elrugaszkodás után,az autókat, buszokat is könnyedén felborítja.
Ráadásul főhősünk Spidermant is maga mögött hagyva ,mászik,ugrál a felhőkarcolókon,nincs számára megmászhatatlan akadály,New York égbenyúló épületei,külön bejáratú játszóteret jelentenek számára.
Tényleg fantasztikusan hozták össze Alex mozgáskultúráját is,öröm nézni,ahogy gyönyörű mozgásanimációkkal csimpaszkodik,ugrál,szalad a falakon.
Függőleges és vízszintes irányban is jó ideig képes rohangálni,sőt,lendületet véve a falakról óriási távolságokra ugorhat el.
New York igen terjedelmes utcáit,teljesen szabadon,kötöttségek nélkül járhatjuk be,a game szabadságfoka nagyjából az Assassin's Creedhez hasonlítható.
Egyetlen igen fájó pont van a játékban,hogy csak külső tereket járhatunk be,szinte egyetlen épületbe sem tehetjük be a lábunkat.
A város megvalósítása még így is kimagasló,a járókelők,a járművek a lámpáknak engedelmeskedve mozognak és hihetően reagálnak minden eseményre.Ha felkapunk egy verdát és a járókelők közé vágjuk,mindenki egyből hanyatt-homlok menekülésbe kezd.
A reakciók teljesen hitelesek.Alex
természetesen nem épp egy okleveles illemtanár,az emberek közt sétálva kisebb kézmozdulatokkal lökdösi odébb az útjában álló halandókat,és bár nem gyakran sétalgatunk,ez egy kellemes apróság.
A város lemodellezése elsőrangú mestermunka,sok híresebb utcát már látásból könnyű felismerni.De vannak aprócska eltérések pl. a valódi N.Y. keleti részén tudtommal nincs egész épületeket elfoglaló,magukból génmanipulált rusnyaságokat ontó kaptárak.A város nagyjából 3 különböző területre osztható:a normál még fertőzés mentes területek,hétköznapi emberekkel.
Más részeket viszont teljesen megszállt a hadsereg,tankok,helikopterek és ha nincs személyazonosítód lazán tüzet nyitnak rád.
A legveszélyesebb környezet azonban a fertőzöttek világa,főleg hogy ezeken a helyeken rendszerint igen nagy erőkkel előbb-utóbb megjelenik a hadsereg is,másfelől a villámgyors,nagyokat sebző rusnyaságok jóval nagyobb veszélyt jelentenek ránk.
Mutáns Vérfürdő.....

No és vajon mekkora félnivalónk van egy ilyen gyilkos,véráztatta,katonai ellenőrzés alatt álló városban?
Hát nem sok,Alex ugyanis az egyik legtáposabb antihős,akit Sylar óta láttunk.A fegyveres kommandósokat egyetlen brutális ökölcsapással küldhetjük a másvilágra.
Még csoportosan sincs esélyük,köszönhetően a területre sebző speckó képességeinknek.Ha lendületet veszünk,kisebb krátert létrehozva csapódhatunk be közéjük,de akár gyilkos,földből előtörő csápokkal is felnyársalhatjuk őket,kihívást tényleg nem jelentenek.Úgy már kissé nehezebb a dolgunk ha páncélos támogatást kérnek.De ezek elég lassan és nehézkesen mozognak és lőnek.A lényeg,hogy a relatív mozdulatlanság közben mások ne nagyon találjanak el.Itt már érdemes figyelnünk a sarokban látható minitérképet is mely szerencsére jelzi,a ránk veszélyt jelentő egység helyzetét.Az igazi problémát azonban a helikopterek fogják jelenteni.
A 4-5 fős csoportokban kiszámíthatatlanul cirkáló propelleresek bármikor bárhonnan ránk zúdíthatják égi áldásukat,mely már azért durva sebződéssel jár.Bár felkaphatunk a harcmezőről egy rakétavetőt,melynek 2 lövésével roncshalmazt tehetünk belőle.
De miközben 40-en lőnek ránk izomból,a fegyverhajkurászás kissé macerás.
Főleg,hogy csak 5-6 rakéta jár egy RPG-hez.A falakról és a tetőről előrugaszkodva is megostromolhatjuk őket,az automatikus célzórendszer ellenére a távolság miatt elég nehéz csapásokat bevinni nekik.Ha pedig esetleg hozzájuk szeretnénk vagdosni az előttünk lévő 5 tonnát nem meghaladó objektumokat,az is egy lehetőség,de ezek elől viszont elég könnyen kitérnek.Külön szemétség,hogy bizonyos időközönként folyamatosan utánpótlás érkezik belőlük.
Bár életerőnk lassan,de biztosan töltődik vissza,ha egy ideig nem kapunk sebzést.
És tényleg elsöprő erejű támadásokra vagyunk képesek.A játék második felében érvényesül a "sok lúd mutánst győz" szabály.A 20ik küldetés környékén már elsöprő létszámú hadsereg ellen kell harcolnunk,nem ritkán egy tucatnyi tank,40-50 katona és 6-7 helikopter szórja ránk egyszerre az áldást(ez szívás de ilyenkor sem röccen meg a game)itt már taktikázni kell,mert különben gyorsan elvérezhetünk.
Sajnos pont az epikus csatákban jön elő a játék 2 komoly hibája.Mindenekelőtt a célzórendszerrel kezdeném.Ha a rendszer választ célpontot,az roppant idegesítő.Amikor 3-4 helikopter soroz folyamatosan és épp lerakétáznánk őket,a célkeresztben nem őket,a legnagyobb veszélyt jelentő objektumokat célozza be,hanem a kis mitugrász puskás katonákat.Persze a célponton tudunk változtatni manuálisan,de iszonyú macerás,bombazápor közepette.
A másik idegesítő dolog a harci járművek feletti irányítás átvétele.Merthogy a végigjátszás közeledtével egyre több típusnál ugorhatunk a volán mögé.(Jó lehetőség hogy rendbe hozzuk az életerőnket)
A baj csak az,hogy jó 10-15 másodperc is beletelik,amíg megszerezzük az irányítást.
Bár a manőver a kontrollerünkön zajlik,egy gombnyomás,majd ismét egy gomb veszett nyomogatása de a hosszas animáció alatt,lazán lebombázhatnak semmi hatásunk nincs az eseményre.Nagy tömegben tehát ilyen manőverre esélyünk sincs.A helikoptereknél hasonlóan macerás a helyzet,hacsak nem parkoló állapotban vannak.Csak náluk már a felmászás is körülményes,mert ez is csak akkor lehetséges ha egy szomszédos épületről pont át tudunk rájuk rugaszkodni.

Átváltozások és RPG elemek...

Alex egyébként számos alakot képes ölteni,melyekhez különböző fegyverek és ezekhez kapcsolódó eltérő kombók és speckók járnak.
A katonaság ellen a közepes hatótávolságú,ám jókorát sebző,gyors pengék a legjobbak,de lehet próbálkozni a Rozsomákot idéző karmokkal,acél ököllel,vagy Kratostól lopott hosszú láncokkal is.
Igazából a katonák ellen ezek bármelyike gyors,hatékony és eredményes.Mert ők alig 1-2 csapást bírnak ki.A páncélosok főleg a pengékre érzékenyek.Nagy jelentőségük a speciális fegyverképességeknek a mutánsok ellen van,akiknek magunkhoz hasonló igen magas életerejük van,és igen durva sebzésre képesek.
Ezeknek a taktikáját,mozgásukat érdemes hamar megtanulni,viszonylag kiszámíthatóak,ám ellenük,főleg a főellenségek ellen alaposan szükségünk lesz a speckó képességeinkre.
Jót tesz a game-nek,hogy elég részletes ,pontalapú fejlődési rendszer is helyet kapott benne.A fő és mellék küldetések abszolválásáért,de az azokon belüli teljesítményekért is(légi csapás elkerülése,nagyobb ellenfelek elpusztítása stb...)"tapasztalati pontokat"kapunk.
8 kategória van.Ezek egy része az állóképességünket javítja,életerőnket vagy a regenerációs sebességet növeli.
Egy másik tipusa pedig új,látványosabb vagy gyorsabb mozgáskultúrát tesz lehetővé.A rendszer jól működik és elég jó ösztönző erőt jelent a végigjátszáshoz.Erre nagy szükség volt mert az első pár küldetés után,miután kiismerjük a game lehetőségeit és harcrendszerét,kissé monotonná válik mert először csaknem az összes alkalommal keresztül kell ugrálni fél New York-on,ami ugyan látványos és élvezetes kezdetben,de 30adszor már nem annyira poén.A 31 főküldetésen való végigkecmergés egyébként korrekt,úgy 15 órás játékidőt takar.A sztoriorientált megbízatások teljesen lineárisak,sorrendjükön nem változtathatunk,ám N.Y. utcáin számos opcionális feladat teljesítése is vár ránk.Ezek túlnyomó része ellenfél típusok egy konkrét módszerrel történő legyilkolásában merül ki,teljesítményünket pedig arany,ezüst,bronz éremmel értékelik,és persze az ehhez tartozó tapasztalati pontszámmal.

A megvalósítás és a város kidolgozása elég szépre sikerült,főleg hogy az egész várost egyetlen töltőképernyő nélkül ugrálhatjuk be.
Az épületek textúrái korrektek,a fényviszonyok viszont közel sem olyan szépek és megkapóak mint az Infamousben.Az autók,karakterek kidolgozottsága nagyjából átlagos,egy idő után kicsit zavaró a gyakori ismétlődésük,de figyelembe véve ,hogy a programnak egyszerre több százat kell lekezelnie ez teljesen elnézhető.A napszakok változása ugyan nem túl látványos,és néhány időjárási effektet is el tudtunk volna képzelni,összeségében azért nincs okunk panaszra.A környezeti hangok,utcai zörejek egy kicsit szegényesek,a szinkronhangok pedig a főszereplő gyilkos orgánumától eltekintve átlagosak,csak úgy mint a háttérben megbújó zene.

A Prototype mindenesetre korrekt adrenalinbomba,amit érdemes minden akciójáték kedvelőnek kipróbálnia....:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése